Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Sara-Cubarsi Fernandez és Xenia Gogu duókoncertje
mehr
Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Sara-Cubarsi Fernandez és Xenia Gogu duókoncertje
mehr
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2019. Januar 12. Samstag, 19:00
18:00-tól Interaktív beavató foglalkozás a nyitókoncert műsorához kapcsolódóan
Tiszta hangolású hegedűdarabok Bachtól Morton Feldmanon át a jelenig.
Marc Sabat kanadai zeneszerző-hegedűművész a torontói egyetemen, New Yorkban a Julliard Schoolban és a montréali McGill University-n tanult. 1999 óta Berlinben él, ahol a művészeti egyetem (UDK Berlin) tanára. Szakmai munkásságának fókuszában a tiszta hangolás (just intonation) áll. Wolfgang von Schweinitz-cel közösen kitalált egy tiszta hangolás lejegyzésére alkalmas notációs rendszert (Extended Helmholtz-Ellis JI Pitch Notation). Saját műveinek kottáit midnenki számára elérhetővé és megoszthatóvá tette a Plainsound Music Edition weboldalán. Hegedűművészként számtalan lemeze jelent meg, amelyeken főként a kortárs amerikai zeneszerzők legnagyobbjainak műveit adja elő (James Tenney, Morton Feldman, Christian Wolff).
„Mivel jó pár éve intenzíven foglalkoztat a különféle hangolások történeti háttere és gyakorlati használata - különös tekintettel a tiszta hangolásokra vonatkozóan - Marc Sabat személye az első pillanattól fogva megkerülhetetlennek tűnt számomra. Munkásságával először egy kis berlini lemezkiadónál (Care Of Editions) megjelent albumon találkoztam, amelyen a Les Duresses címre hallgató hegedűre írt darabjai szerepelnek, és amelyen ő maga is hegedül Andrew McIntosh mellett. A hangok fizikai aspektusára lecsupaszított, mégis a velejéig érzékeny és érzelmes zene ez, ráadásul a tiszta hangolású összhangzatok rendkívül frissen hatnak és újra felébresztik az egyenletes temperáláson eltompult füleket. A Les Duresses mellett az estén elhangzanak Sabat Bach átiratai - ugyancsak tiszta hangolásban -, ami azért rendkívüli, mert Bach idejében már a tiszta hangolásoktól rég továbblépett a zenei gyakorlat, és valahol a ma használt egyenletes temperálás és a tiszta hangolás közti hangolást használták (ilyen például a középhangú temperálás, ami a terceket tisztává tette a kvintek rovására, vagy a jóltemperált hangolás, ami a farkaskvintet kizárva minden hangnem használatát lehetővé tette, ennek bemutatására készült a Wohltemperiertes Klavier).” Szabó Bálint, az esemény kurátora
Műsor:
Marc Sabat: Les Duresses I - II Intonation after Morton Feldman
J.S. Bach - Marc Sabat: Just Intonation átiratok a partitákból
Sara Cubarsi-Fernandez: EXVOT
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
A Budapesti Operettszínház kiemelten fontosnak tartja, hogy támogassa autista embertársainkat a minél teljesebb élet megteremtésében és megélésében, ezért – ahogyan immár hagyománnyá vált – idén is gálakoncertet rendez az Együtt az Autistákért Alapítvány javára.
„Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra. A Grammy-díjas észt-amerikai karmester hasonlóan ínyenc programmal érkezik a BFZ-hez is.
Dumaszínház est
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!