Budapesti bemutató - Tűzmadár • Székesfehérvári Balett Színház
Tűzmadár - Prométheusz - Pillangók
Tűzmadár - Prométheusz - Pillangók
Tűzmadár
A Tűzmadár egy történelmi jelentőségű balett. A balettet elsőként Mihail Fokin koreográfiájában, a Szergej Gyagilev által alapított és vezetett, világhírű Orosz Balett Társulat mutatta be 1910-ben. Azóta számos koreográfust megihletett Igor Stravinsky elementáris erejű, sodró lendületű, varázslatos zenei világa. A Tűzmadár Stravinsky első balettre komponált műve. Az általam készített táncszínházi mű cselekménye a jó és a rossz örök párharcára épül. A tűzmadár karaktere az intuíció, valamint a halhatatlan lélek metaforájaként jelenik meg a balettben. Egy olyan balettet, még inkább táncszínházi művet szándékoztam készíteni, amely egyfajta vízióként ölt formát. Mindamellett, nagy hangsúlyt fordítottam a zenében rejlő muzikalitás táncban történő kifejezésére, tulajdonképpen a zene láthatóvá tételére. Egerházi Attila
Prométheusz
Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul. Egerházi Attila
Pillangók
„A pillangók az élet költőiségét testesítik meg. Élénk színekben pompázó szárnyaik, kiszámíthatatlan röptük elkápráztatja a szemet. Földön csúszó hernyóként születnek, és metamorfózisuk során a légben szabadon ide-odareppenő, szárnyaló lényekként halnak meg. A szépség, játszi könnyedség és az elérhetetlen, talán soha be nem teljesülő vágy megtestesítői. A boldogságé, amely, mint a könnyű röptű pillangó, kezünkre szállva velünk időzik egy darabig, majd tovaszáll. A pillangókat csábítja a fény, amelybe szállva elégnek. Egyszerre boldogító és fájdalmas élmény találkozni velük. Csapongó röptükben jelen van az élet és a halál. Az örökkévalóság és a mulandóság.” Egerházi Attila
Tűzmadár
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Fényterv: Egerházi Attila
Színpadkép: Egerházi Attila
Jelmezterv: Andrea T. Haamer
Zene: Igor Fjodorovics Sztravinszkij
Produkciós vezető: Cselle Bence
Prométheusz
Libretto és dramaturgia: Egerházi Attila
Zene: Ludwig van Beethoven (Prométheusz teremtményei)
Felvételről közreműködik: Smíchovská komorní filharmonie
Karmester: Josef Vondráček
Színpadterv koncepció: Egerházi Attila
Díszletterv: Jaroslav Milfajt
Jelmezterv: Petra Lebdušková
Fényterv: Egerházi Attila
Betanító.és próbavezető balettmesterek: Cristina Porres Mormeneo
Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson
Koreográfia: Egerházi Attila
Pillangók:
Koreográfus: Egerházi Attila
Zene: Erik Truffaz és Murcof: Being Human being
Gioachino Rossini: La gazza ladra
Díszletterv: Pajor Patrícia - Herman Anett
Jelmezterv: Pajor Patrícia – Herman Anett
Fényterv: Dr. Yaron Abulafia
Szcenikus: Bajkó György
Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…
Janza Kata, Szabó P. Szilveszter és Mészáros Árpád Zsolt ünnepi gálakoncertje
Giuseppe Verdi REQUIEM Szcenírozott oratórium latin nyelven, magyar, angol és latin felirattal
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!