Beethoven / Brahms Kobayashi bérlet / 4
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2022. Mai 12. Donnerstag, 19:30
2022. május 12., csütörtök, 19:30
Várható befejezés: 21:20
Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Kobayashi bérlet / 4
Ludwig van Beethoven: Egmont-nyitány, op. 84
Ludwig van Beethoven: Elégikus ének, op. 118
Ludwig van Beethoven: Szélcsend és szerencsés hajózás, op. 112
Ludwig van Beethoven: Két románc hegedűre és zenekarra – G-dúr, op. 40, F-dúr, op. 50
***
Johannes Brahms: IV. (e-moll) szimfónia, op. 98
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Beethoven és Brahms: a klasszika és a romantika két kulcsfigurája ígér tartalmas élményt a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar koncertjén. A Beethoven-műveket kínáló első részben ismert hangszeres darabok fognak közre rövid kantátakülönlegességeket –az öt Beethoven-mű közül három esetében lényeges a német irodalom inspiráló szerepe. Brahms utolsó szimfóniája egyszerre modern és múltba forduló. A koncert szólistája a fiatal hazai hegedűsnemzedék kiválósága, a jeles kanadai karmesternő az NFZ visszatérő vendége.
Az Egmont-nyitány Goethe-dráma kísérőzenéjéhez készült, a ritkán hallható Elégikus ének Johann Christoph Friedrich Haug versét zenésíti meg, maga a rövid vers pedig egy régebbi költő, Johann Georg Jacobi haláláról emlékezik meg. Goethéhez tér vissza a műsor másik kantátaritkasága, a Szélcsend és szerencsés hajózás, amely a költőfejedelem két versét foglalja zenébe – később ugyanez a két vers Mendelssohnt koncertnyitány komponálására ihlette. A vokális művekkel ellentétben a két hegedűrománc abszolút zene, irodalmi háttér nélkül. Érdekességük, hogy Beethoven termésének legszelídebb részéhez tartoznak: egyikben sincs küzdelem, szenvedély – csak a hegedű átszellemült dalolása. Brahms IV. szimfóniája izgalmasan modern vonásai mellett a negyedik tétel passacagliájával a barokk kor komolyságába réved vissza.
Pusker Júlia a londoni Royal Academy of Music neveltje, többek közt Pauk György tanítványa, a koncert karmestere, Keri-Lynn Wilson pedig Kanada büszkesége, aki hajdan a New York-i Juilliard School of Music falai között szerezte tudását. Mára Amerikán kívül Európában is megbecsült interpretátora mind a koncertrepertoár, mind pedig az operairodalom remekeinek.
a Kultúrbrigád és az Átrium előadása
1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük…
Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús.…
Az Urban Verbunk legújabb produkciója egy formabontó előadóművészeti koncepción alapuló előadás, amely a magyar néptánc gazdag kulturális örökségére épülve felhívja…
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!