kamara.hu/3 - Üveggyöngyjáték
kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
kamara.hu/3
Üveggyöngyjáték
mehr
kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
kamara.hu/3
Üveggyöngyjáték
mehr
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2018. November 17. Samstag, 17:00
Helena Winkelman: Az óra
Messiaen: Kvartett az idők végezetére
Reto Bieri (klarinét), Alexander Janiczek (hegedű), Várjon Dénes (zongora) Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló) A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
Hogy mi köti össze Helena Winkelman és Olivier Messiaen két műsorra tűzött művét? Az idő. A svájci-holland szerző Shakespeare 12. szonettjét zenésítette meg Az óra címmel. A költemény az elmúlás témáját járja körül a másodpercek haladásától a természet hervadásán keresztül az élet végességéig. Winkelman vonósnégyese a Merel Quartet számára készült, és a címzettek engelbergi kamarazene-fesztiválján került első ízben bemutatásra. Az előadás különlegessége volt, mikor a zenei imitálások mellett ténylegesen megszólalt a festői község templomának harangja, könyörtelenül emlékeztetve mindenkit az idő múlására. Messiaen 1941-ben, hadifogságban írt és előadott kvartettjében szintén jelen van az idő, ám az elmúlás helyett itt a tökéletesség kerül középpontba. A világi dolgoktól teljesen eltávolodó mű spiritualitásában rokonságot mutat Hesse Az üveggyöngyjátékának titokzatos közösségével, a Renddel.
"Az improvizációval és interaktivitással fűszerezett, porcukor illatú estén felülünk az érzelmi hullámvasútra, és hősünkkel együtt fejest ugrunk egy különös kalandokkal teli utazásba, amelynek a végén az alábbi legfontosabb kérdésekre megtalálhatjuk a választ! – Megsúgom, sokkal közelebb van, mint gondolnánk." – Pokorny Lia
Richardnak valami hiányzik a munkahelyére való mindennapi ingázáson és a családi életen túl. Mígnem egy szép napon, hazafelé tartva a vonatablakból észrevesz egy titokzatosan vonzó, fiatal nőt...
“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom a nyersanyagot, de a végső formáját az alkotótársaim fogják megadni, amíg lehet, az én közreműködésemmel. Elfogadom, ha esetleg én már nem látom az előadást. Nagyon szeretném, de ebben a játékban nem a győzelem, a részvétel a fontos.” /Karsai Dániel/
Il Barbiere di Siviglia Élő operaközvetítés a New York-i Metropolitan Operából egy szünettel, 215 perc, 2025 olasz nyelven angol és…
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!