Családjának elszegényedése, illetve ízületi problémái miatt derékba tört zongorista karrierje, miközben a világháborúk szörnyűségei is hatással voltak a művészetére – csakúgy, mint életének egy kevésbé ismert területére, a nőkkel való viszonyára. A darabban ezeket a nőket Kékkovács Mara tolmácsolásában ismerheti meg a közönség. Látjuk a nagybeteg Paula Dvorakot, akit Kálmán Imre közel 10 évig ápolt, majd a lángoló szerelmet az ünnepelt némafilmsztár, Eszterházy Ágnes személyében, aki olyan operettprimadonnákat ihletett, mint Szilvia, Marica vagy Fedóra, és akinek Kálmánnal való kapcsolatáról Palásthy György filmet is forgatott. Majd megérkezik a későbbi feleség is: a harminc évvel fiatalabb Vera Makinska a zeneszerző haláláig társa maradt a társadalmi kritikák ellenére is. Vajon mennyit emelt át műveibe az életéből Kálmán és ezek a hús-vér nőalakok hogyan viszonyultak saját múzsalétükhöz?
Faragó András rendezésében a zeneszerzőben dúló érzéseken és a személyes küzdelmeken van a hangsúly, ám a darab nem nélkülözi a humort és a romantikát sem. A Budapesti Operettszínház művésze pedig nem csupán a rendezői székből alakítja a dráma alakulását, ő maga is színpadra áll kolléganője, Kékkovács Mara partnereként.