Bellini: Az alvajáró
Az alvajáró a bel canto operarepertoár nevezetes darabja, amelyet a rövid életű zeneszerző pályája végén, közvetlenül a Norma előtt - azzal egy esztendőben - komponált. több...
Az alvajáró a bel canto operarepertoár nevezetes darabja, amelyet a rövid életű zeneszerző pályája végén, közvetlenül a Norma előtt - azzal egy esztendőben - komponált. több...
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. február 11. kedd, 19:00
2020. február 11. kedd
19:00 — 22:00
A 19. század uralkodó stílusirányzata, a romantika szerette az egzotikus témákat. Ma már kissé furcsán hat, de ezek közé tartozott a mélyálom fázisában történő járkálás genetikai zavara, a szomnambulizmus. A harmincéves Vincenzo Bellini művészi képzeletét is a „holdkórosok” témája ragadta meg, amikor 1830/31 telén megkomponálta a La sonnambulát.
Az alvajáró a bel canto operarepertoár nevezetes darabja, amelyet a rövid életű zeneszerző pályája végén, közvetlenül a Norma előtt - azzal egy esztendőben - komponált. A 19. században sikeres mű 20. századi újrafelfedezése Luchino Visconti 1955-ös scalabeli rendezésével kezdődött, Maria Callasszal a főszerepben. A mű hátterében általánosságban az alvajáró-témájú színpadi művek akkoriban aktuális, nagy divatja, konkrétan pedig Ferdinand Hérold balettje áll: a művet Párizsban mutatták be 1827-ben; a librettót az operai világban jolly jokernek számító Eugène Scribe írta. Ez szolgált inspirációval Bellini alkotása számára. A zeneszerző Felice Romani - Scribe nyomán készült - szövegkönyvét zenésítette meg.
A Müpa előadásának sztárja a cseh koloratúrszoprán, Zuzana Marková, aki számos sikert aratott már az olasz repertoár, és ezen belül is a bel canto operák területén. Elismert Lucia és Violetta, de Manonként és Donna Anna szerepében is ünnepli a közönség. Partnere, a szardíniai születésű tenor, Francesco Demuro ugyanezen a területen jeleskedik: szerepei Nemorinótól a Mantuai hercegen át Alfredóig ívelnek.
A produkció karmestere, Riccardo Frizza vérbeli operakarmester, az itáliai repertoár specialistája; a milánói Scala, a velencei Fenice, a Párizsi Opera és a New York-i Metropolitan visszatérő vendége.
Vezényel: Riccardo Frizza
Szereplők:
Rodolfo gróf N. N.
Amina Zuzana Marková
Elvino Francesco Demuro
Lisa Kriszta Kinga
Teresa Kun Ágnes Anna
Alessio Dobák Attila
Közreműködők:
Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté)
Pannon Filharmonikusok
rendező: Káel Csaba
JOHANNES BRAHMS: Változatok egy Haydn-témára, op. 56 RICHARD STRAUSS: d-moll burleszk zongorára és zenekarra *** HECTOR BERLIOZ: Rómeó és Júlia, op. 17 – zenekari részletek (Szerelmi jelenet, Mab királynő-scherzo, A magányos Rómeó, Báli jelenet)
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
A magyar irodalom egyik legszívbemarkolóbb alkotása felnőtteket, fiatalokat egyaránt megérint. Közös gondolkodásunk és közbeszédünk része lett a grund, amely a miénk, ahogy azt Dés-Geszti csupa érzelem, csupa dallam betétdalában éneklik a szereplők.
Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet…
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei…
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!