Mozart: Il re pastore (A pásztorkirály) – koncertszerű előadás
Az előadást 18.00-tól Előhang címmel műismertető előadás előzi meg. További részletekről a koncert előtti hetekben a honlapunkon tájékozódhatnak.
Az előadást 18.00-tól Előhang címmel műismertető előadás előzi meg. További részletekről a koncert előtti hetekben a honlapunkon tájékozódhatnak.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: április 16. kedd, 19:00
Mozart: Il re pastore (A pásztorkirály)
koncertszerű előadás
Mit csinál egy tizenkilenc éves fiú? Túl van az érettségin, első évét tölti az egyetemen - vagy már belevetette magát a felnőtt életbe, dolgozik. És ha azt halljuk: tizedik operáját írja? A válasz: ilyen nincs! Ma valóban nincs - de volt. Az Il re pastore, Mozart műve a Christina Pluhar vezette L'Arpeggiata előadásában - világsztár énekesek, köztük a régizenei repertoárban is egyre többször megmerítkező tenor, Rolando Villazón és a hazai játszóhelyek után a legjelentősebb külföldi operaházakat és koncerttermeket is szélsebesen meghódító szoprán, Baráth Emőke közreműködésével - kivételes élménynek ígérkezik, hiszen ez a páratlan régizenei együttes mindig különleges és hézagpótló produkciókkal rukkol elő.
Wolfgang Amadeus tízévesen, 1766-ban kezdett zenés színpadi műveket komponálni, így juthatott el tizenkilenc esztendős korára e műfajban alkotott tizedik darabjához. A pásztorkirály kétfelvonásos kompozíció, és a serenata műfajmegjelölést viseli. Az elemzők a „komoly opera” (opera seria) kategóriájába sorolják, cselekményéről megjegyezvén, hogy a két szerelmespár négyese és a megkérdőjelezhető hűség mozzanata a zenehallgatónak önkéntelenül is a zeneszerző egy kései remekét, a Così fan tuttét idézi emlékezetébe. Az énekesgárdából a bámulatosan sokoldalú, Mozart iránt különleges affinitással rendelkező Villazón mellett Baráth Emőke a régizene világszerte csodált előadója, de a spanyol szoprán, Elena Sancho Pereg, az amerikai tenor, Zachary Wilder és a horvát szoprán, Tamara Ivanis eddigi életrajzában is nagyszerű eredmények sokaságát találjuk. A nemzetközi muzsikusgárdát magába tömörítő európai régizenei együttes, a L'Arpeggiata 2000-ben alakult meg a grazi születésű teorbás, hárfás és karmester, Christina Pluhar vezetésével. Mindig az ismeretlent keresik, specialitásuk az egyediség, az izgalom, a felfedezés.
Vezényel: Christina Pluhar
Szereplők:
Alessandro..................... Rolando Villazón
Aminta............................ Baráth Emőke
Elisa............................... Elena Sancho Pereg
Agenore......................... Zachary Wilder
Tamiri............................. Tamara Ivanis
Közreműködik: L'Arpeggiata
Rendező: Müpa
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről és gyarlóságról is.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi…
Dubrovay László Faust, az elkárhozott című táncdrámájának ősbemutatója a Müpában valósult meg 2016-ban, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében. A Goethe…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!