Az Alteo bemutatja: BDZ – Az energia hangja - Beethoven sorozat 3
MŰSORVÁLTOZÁS!
Idei Beethoven-sorozatunk harmadik, egyben záró koncertjére két egyedi darabot választottunk az életműből.
több...
MŰSORVÁLTOZÁS!
Idei Beethoven-sorozatunk harmadik, egyben záró koncertjére két egyedi darabot választottunk az életműből.
több...
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. március 24. vasárnap, 19:30
Beethoven: Hegedűverseny
Kelemen Barnabás – hegedű
Beethoven: Kismartoni mise
Csereklyei Andrea – szoprán
Megyesi Schwartz Lúcia – alt
Szerekován János – tenor
Blazsó Domonkos – basszus
Purcell Kórus (karigazgató: Vashegyi György)
Vezényel: Hollerung Gábor
Beethoven egyetlen hegedűversenye szokatlanul gyorsan, szinte lázas alkotó tempóban született 1806 vége felé – bemutatójára közvetlenül karácsony előtt került sor Bécsben, Franz Clement hegedűművész közreműködésével. Mai koncertünkön Kelemen Barnabás játssza a hegedű szólót. Három tétele a versenyművek szokásos felépítését mutatja: az első tétel egy szonátaforma, a második lassú tempójú variációsor egy kantábilis témára és a harmadik lendületes rondó. Mindezek alapján azonban ne gondoljuk, hogy a darab sablonos, vagy elnagyolt volna. A részletek olykor a legkevésbé sem hagyományosak. Talán elég, ha ezúttal csak a kezdőtaktusokra hívjuk fel a figyelmet. Az első ütemben semmi mást nem hallunk, csak az üstdob négy ütését. Az ismételgetett négy mély “d” után hangzik fel a zenekar D-dúr akkordja, s szólal meg egy dallam-féle a hangszereken. Pár taktus múlva ismét a dob következik, ezúttal “a”-hanggal. Majd a hangismétlés ötletét átveszik a vonósok. “Disz” hangot ismételgetnek – ami elképesztő ötlet egy D-dúr hangnemű kompozíció elején, hiszen azonnal “kivezet” az alapul választott tonalitásból. Hasonló merészségek nemhogy Beethoven kortársainak, a sok generációval későbbi komponistáknak sem jutottak eszébe.
A hangverseny második részében Kismartoni mise csendül fel, melyről Beethoven így írt a kiadójának: „Misémről, amint egyáltalában magamról, nem szívesen mondok bármit is, de azt hiszem, úgy kezeltem benne a szöveget, ahogyan még kevesen”. És ez valóban így van: a mise hagyományos öt tételét (Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Agnus Dei) öt zenei tételbe foglalta (azaz nem aprózta el a szövegrészeket, ahogy eddig szokás volt), melyek a hangnemi rendjük alapján akár egy szimfóniát is kiadhatnának. A művet ugyanaz az Esterházy Miklós rendelt meg, aki Haydn kismartoni miséinek megrendelője is volt.
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ számos színházában aratott már hatalmas sikert.
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal
Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti nyelvű felirattal
A legnagyobb slágerek Geszti Péter (és bolygónk) meghatározó korszakaiból, Rap+Az, zene+stand up, vidám időutazás, meglepő fordulatok, korszakos vendégek, és egyedülálló…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!