Program


Égi harmóniák - Szakrális dalok a régi Európából

Égi harmóniák - Szakrális dalok a régi Európából

A 14. századtól a 17. század végéig a lantot Európában az énekhang után a hangszerek között a legnagyobb elismerés övezte. A „hangszerek királynőjének” nevezték sokáig. A kor legnépszerűbb és egyben legjelentősebb instrumentuma volt, ami nemcsak szólójátékra alkalmas, az ének kíséretére is a legideálisabb partnernek bizonyult, és a reneszánsz korban a kamarazene, a házimuzsikálás fő hangszerévé vált.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, December 04 2021 4:30PM

Hildegard von Bingen, MONTEVERDI, PURCELL, SCHÜTZ, CHAMPION művei Kalafszky Adriána - szoprán és Kónya István reneszánsz és barokk lant előadásában.

A programon védettségi igazolvánnyal (plasztik/digitális) lehet részt venni!

A 14. századtól a 17. század végéig a lantot Európában az énekhang után a hangszerek között a legnagyobb elismerés övezte. A „hangszerek királynőjének” nevezték sokáig. A kor legnépszerűbb és egyben legjelentősebb instrumentuma volt, ami nemcsak szólójátékra alkalmas, az ének kíséretére is a legideálisabb partnernek bizonyult, és a reneszánsz korban a kamarazene, a házimuzsikálás fő hangszerévé vált. - A lanttal kísért szólóének tradíciója egészen az ókorig nyúlik vissza. A Zsoltárok Könyvében több helyen olvashatjuk, hogy „Dicsérjük az Urat énekszóval, lanttal, hárfával, dobbal és citerával”. A középkortól folyamatos a lant használata az énekek kíséretére, s ez a 18. századig leírott művek során is nyomon követhető. Műsorunkban felcsendülnek 14. századtól lejegyzett énekek, kódexekben fennmaradt művek, reneszánsz és barokk kori szakrális dalok, áriák. Az ún. bel canto (szép éneklés) kezdetei a 17. század gazdagon díszített szólódalaiig nyúlik vissza. Lényege a hang mozgékonyságán, kiegyenlítettségén és a hangzás szépségén alapul, megtartva a hangszín természetességét.

Kalafszky Adriána szoprán a budapesti Zeneakadémián oratórium- és dalének művész mesterdiplomát szerzett, majd posztgraduális tanulmányokat folytatott a Lipcsei Egyetem régizene tanszékén historikus ének szakon. 2018-ban egy trimesztert töltött Kanadában Nancy Argenta tanítványaként. Fellépett a Pacific Baroque Festival-on és a Victoria Baroque Players szólistájaként. Az Ariadné Consort és a Budapest Bach Consort szólistája. 2014-től a Vashegyi György vezette Purcell Kórussal és Orfeo Zenekarral rendszeres fellépője a hazai koncerttermeknek és külföldi fesztiváloknak. Számtalan magyarországi bemutató előadásában vett részt, az együttes díjnyertes Conti lemezének szoprán szólistája. Részt vett többek között Baráth Emőke, Michael Chance, Debretzeni Kati, Miriam Feuersinger, Roberta Invernizzi, Maria Jonas, Barthold Kuijken, Lars Ulrik Mortensen, Nicholas Parle és Jordi Savall mesterkurzusain. 2017-ben Fischer Annie ösztöndíjat kapott és a Nemzeti Kulturális Alap ösztöndíját is elnyerte.

Kónya István lantművész 1989-1994 között a Hágai Királyi Konzervatórium (Hollandia) barokk tanszakán tanult Toyohiko Satoh-nál reneszánsz- és barokklanton, valamint arciliuton és chitarronén. Az első magyar lantművész, aki lantdiplomával rendelkezi. Kamarazenei diplomáját 1996-ban ugyanott szerezte. Szólistaként, kísérőként és különböző zenekarok tagjaként Európa és Amerika számos országában koncertezik. 1993 óta rendszeresen tanít lantot hazai régi zene kurzusokon. A Szombathelyi Régi Zene Nyári Akadémia, a Győri Nemzetközi Lant- és Gitárfesztivál, majd a Savaria Régi Zene Műhely lant- és gitártanára, valamint művészeti vezetője. 2010-től a Csíkszeredai Régizene Nyári Egyetem lant- és gitártanára. Számos rádió, televízió műsor és hanglemezfelvétel közreműködője. Két szóló CD-je és három Lantkönyve jelent meg. ’Budavári Lantestek’ című koncertsorozatában mintegy félszáz hangversenyt adott a Budapesti Történeti Múzeum Gótikus Termében. 2015-ben a Duna Televízió portréműsort készített róla.

Our offer


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.

It is always a thrill to reflect on the fact that, even though the vast majority of Richard Wagner's oeuvre consists of his operas and music dramas, and the singers who perform in them on the world's top stages are exceptional artists, the most popular parts of these works, which can also be played independently, are the orchestral sequences.

Suggestions


Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt,…

Etyek vendége lesz májusban a Játékszín - Menopauza musical koronázza meg az ünnepi majálist

Carl Orff CARMINA BURANA Scenic cantata, in the original languages, with Hungarian and English surtitles

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Subscribe to newsletter

Get informed about the best programs!

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.