Királyok könyve Kobayashi bérlet 4.
A bérletsorozatot Mendelssohn újabban világszerte igen népszerű oratóriuma, az Éliás zárja.
Viac
A bérletsorozatot Mendelssohn újabban világszerte igen népszerű oratóriuma, az Éliás zárja.
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 14. máj 2020, 19:30
KIRÁLYOK KÖNYVE
Kobayashi / 4
MENDELSSOHN: Éliás – oratórium, op. 70
Pasztircsák Polina – szoprán
Meláth Andrea – alt
Szapanos Tibor – tenor
Haja Zsolt – bariton
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hilary Davan Wetton
Először a tüzes szekér jut szinte mindenki eszébe Illésről (azaz Éliásról). Az, amelyik felvitte a prófétát az égbe. (Nagy fantáziával megáldott ál-kutatók szerint bizonyára űrhajó lehetett, és földönkívüliek irányították.) A bibliai Királyok könyve persze sok egyébről is tud. Például több éven át tartó szárazságról, mert a nép nem hallgatott a jó szóra. Vagy arról, hogy az Úr nem villámlás és mennydörgés közepette látogatja meg Illést, hanem lágy szellőként. Húsz éves volt Felix Mendelssohn-Bartholdy, amikor elvezényelte Johann Sebastian Bach Máté-passióját. Ezt az 1829-es koncertet a zenetörténészek fordulópontnak tartják: generációkkal korábbi szerzők műveit ugyanis mindaddig nem volt szokás előadni. Mendelssohnt viszont érdekelte a barokk, angliai útján tapasztalhatta az ott töretlenül élő -Händel-kultuszt is. Már a Paulus oratóriummal is valami hasonlót akart teremteni. A Éliást Angliából rendelték. Természetes, hogy Händel maradt a minta, ami a formai kereteket illeti. Ám a dallam- és harmóniavilág, vagyis mindaz, ami a barokkos kereteket kitölti, ízig-vérig romantikus. És talán éppen ez a különös kettősség, a szándékosan régies új adja mindmáig az 1846-ban óriási sikerrel bemutatott mű varázsát.
“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom a nyersanyagot, de a végső formáját az alkotótársaim fogják megadni, amíg lehet, az én közreműködésemmel. Elfogadom, ha esetleg én már nem látom az előadást. Nagyon szeretném, de ebben a játékban nem a győzelem, a részvétel a fontos.” /Karsai Dániel/
Glattauer vígjátéka nagy emberismerettel és virtuozitással sodorja nézőjét a hősökkel együtt a jövő meglepetései felé...
A tavaly hatalmas sikert aratott, teltházas aréna koncert után a világhírű zongoraművész és zeneszerző, Péter Bence 2024. december 7-én ismét az MVM Dome színpadán kápráztatja el a közönséget rendkívüli tehetségével. Bence legújabb, Pianoshphere című albuma egyben a névadója az idei turnénak, amelyet Ausztrália és Nyugat-Európa után a prágai O2 Arénában majd a dubai Coca Cola Arénában élvezhet a közönség. A turné utolsó állomása pedig a budapesti MVM Dome, 2024. december 7-én.
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű.…
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Dee Dee Bridgewater hatodik évtizede van a pályán, és bár elmondása szerint sok munkát fordított rá, hogy megtalálja önmagát, immár…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.