Purcell Kórus és Orfeo Zenekar. Rameau és Mondonville - Nagy motetták
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. november 24. kedd, 19:30
Tiszta barokk
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar
Rameau és Mondonville – Nagy motetták
Rameau: Quam dilecta tabernacula
Mondonville: Dominus regnavit
SZÜNET
Mondonville: In exitu Israel
Mondonville: Coeli enarrant
Olivia Doray, Szutrély Katalin (dessus), Mathias Vidal (haute-contre), Megyesi Zoltán (taille), David Witczak (basse-taille)
Purcell Kórus, Orfeo Zenekar
Vezényel: Vashegyi György
„Rubens ecsetje irányítja az Ön harmóniáit.” – írta egy kortársa Mondonville-nek, akit a 18. század közepén Rameau mellett a legnépszerűbb francia zeneszerzőként tartottak számon. Rubens festményeihez hasonlóan Mondonville műveiben is élénk színek, drámai kifejezőerő és virtuóz kidolgozás nyűgözi le a közönséget. A grand motet, vagyis a zenekart, kórust és szólistákat is felvonultató „nagy motetta” a francia barokk emblematikus műfaja. Ezek a nagyszabású zsoltárfeldolgozások nem kötődnek szorosan a liturgiához, sokszor világi helyszíneken, például a híres párizsi Concert Spirituel koncertsorozat keretében adták elő őket, azonban a zeneszerzők számára az számított a legnagyobb dicsőségnek, ha a Versailles-i Királyi Kápolnában is megszólalhatott az alkotásuk. Mondonville kilenc fennmaradt nagy motettája közül az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus Vashegyi György irányításával 2015-ben már négyet lemezre vett; ezen a koncerten – egy Rameau-mű után – újabb három kompozíciót mutatnak be az együttesek, kiváló szólisták közreműködésével.
Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt, aminek állításait nem hajlandó visszavonni.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
A musicalben árva gyerekek egy csapata kószál a háborús front kellős közepén. Egy békés hajlékra vágynak, ahová behúzódhatnak éjszakára. És…
Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti nyelvű felirattal
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!