Zelenka, Haydn, Mozart
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
több...
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
több...
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. április 5. péntek, 19:00
A koncert első részében Jan Dismas Zelenka cseh zeneszerző egyik egyházi művét adjuk elő. Zelenka J. S. Bach kortársa volt, katolikus zeneszerző, legismertebb művei a miséi. Drezdában mindketten hivatalos zenei pozíciót töltöttek be az 1730-as években. Ahogy azt Bach egyik fiának későbbi leveléből tudjuk, Bach igen nagyra tartotta Zelenka művészetét. Zelenka darabjait nagyon merész kompozíciós struktúra jellemzi, művei gyakran virtuózak és nehezen előadhatók, de mindig frissek, meglepők, hirtelen harmóniaváltásokkal. A mai hallgató sok hasonlóságot fedezhet fel a két szerző művei között. A ma este előadott Misererében például a Máté passió egy részlete idéződhet fel bennünk.
Haydn Gyász (Trauer) szimfóniájának nevét maga Haydn adta, azt a vágyát kifejezvén, hogy a temetésén a lassú tételt játsszák majd belőle. Ez a szimfónia a Sturm und Drang stílus tipikus példája. Haydn nyelvezete, stílusa sötétedett az idők folyamán, a moll hangnem a sötét üzeneteket közvetíti. Hosszú utat járt be a fiatalkori divertimento szerkezetű szimfóniáitól eddig a drámai hangulatú művéig.
A szünet után pedig Mozart kevésbé ismert miséjét, a 337-es sorszámú C-dúr misét adjuk elő. A Missa solemnis néven is ismert művet 1780-ban írta Mozart a salzburgi püspök számára. Ez volt a szerző utolsó teljes miséje. A művet később, 1791-ben, II. Leopold koronázási ünnepségén, a Szent Vitus Székesegyházban is előadták Salieri vezényletével, és Mozart jelenlétében. A darab érdekessége, hogy a Sanctus tétel egyik hegedű témáját az Idomeneo c. operájában is felhasználta, a Benedictus tételben pedig archaikus stílusban írt fúgát hallhatunk.
Műsor
Zelenka: Miserere
Haydn: Gyász szimfónia
Mozart: Missa solemnis K. 337
Zemlényi Eszter – szoprán
Thurnay Viola – alt
Matin Tamás – tenor
Pintér Dömötör – basszus
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Vezényel: Kocsis-Holper Zoltán
A legnagyobb slágerek Geszti Péter (és bolygónk) meghatározó korszakaiból, Rap+Az, zene+stand up, vidám időutazás, meglepő fordulatok, korszakos vendégek, és egyedülálló AI látványosság!
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Azt kérdezi az orvos: - Az apja miben halt meg? - Kocsmában.Heveny lövöldözés meg ilyesmi. - Iszik? - Most hogy…
Szellemes, érzékeny mese az emberi kapcsolatokról. Elegánsan konzervatív és mégis tele modern fordulatokkal, gondolatokkal: egy előadás, amely igazán emlékezetes színházi…
A művész pályafutásának 30 éves évfordulóját ünnepli idén és a jubileumi turnéja keretében dupla koncertet ad Budapesten!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!